Saturday, March 8, 2008

FIQH OF LOVE

love....cinta. Satu perasaan yang sangat kuat, satu kejadiaan yang Allah sediakan untuk kita sebagai insan yang sangat unik, saya rasa kita perlu memahami perasaan orang bercinta nih, walaupun kita pernah bercinta dan sedang bercinta (seperti saya nih....alhamdulillah dah kahwin) kita perlu juga sedar setiap individu melihat cinta itu dari sudut berbeza, dan kekadang ada rakan kita terlupa bagaimana syariee nya bercinta ini, Allah tak tegah perasaan ini malah ia adalah pemberian hebat dari Allah. So rakan2 kita yang terkeluar dari landasan Islam dalam bercinta ni kena tegur dengan penuh hikmah, kita kena share ngan diaorang kehebatan cinta dan indahnya tanpa melupakan batasannya supaya cinta yang dia selami sekarang adalah cinta suci dan agung. Well, banyak pulak songeh saya nih, saya nak share lah satu buku yang belum saya habis baca tetapi sangat besar manfaatnya, U can download it or read it here by scrolling d ebook, insyaAllah ada manfaatnya jika disebarkan, so.....



Do U like it? ...let me know if u do n why if u don't jazakAllah

No comments: